وضعیت بازاریابی شبکه ای در پاکستان
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
وضعیت بازاریابی شبکه ای در پاکستان
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:10 | بازدید : 1277 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

وضعیت بازاریابی شبکه ای در پاکستان

کشور پاکستان یکی از کشور های منطقه خاورمیانه می باشد که بیشترین هجوم شرکت های هرمی را در خود داشته است. شرکت های هرمی بسیاری که هیچ کدام از آنها بیشتر از یک سال دوام نیاوردند و عده زیادی را متضرر و مالباخته کرده اند.

این شرکت ها بیشتر از سمت چین و هند وارد این کشور شده اند. یکی از این شرکت ها هرمی شرکت GMI همانGold mine International می باشد که به طور گسترده ای در این کشور فعالیت کرده است و هم اکنون به عنوان یک شرکت هرمی شناخته شده است.

این شرکت که ادعا می کرد دفتر مرکزیش در نروژ قرار دارد، بعد از تحقیقات وسیع آشکار شد که شکایات بسیاری  در رابطه این شرکت به نروژ رسیده است و مسئولین این شرکت تحت پیگرد قرار دارند. همچنین در این تحقیقات تاییدیه ثبت این شرکت در سفارت نروژ جعلی از آب درآمد. میزان ترافیک سایت این شرکت بیشتر از سوی کاربران پاکستانی بوده است و به قرار زیر می باشد:

پاکستان      82.1%

هند            8.2%

آمریکا          2.3%  

قطر             1.3%

دولت پاکستان تاکنون هیچ گونه اقدام پیشگیرانه ای در رابطه با فعالیت اینگونه شرکت ها ننموده است و اکثر این شرکت ها بعد از فروپاشی نظر مسئولین را جلب کرده اند.

برخی مواقع دولت پاکستان از طریق اعلامیه هایی هشدار های لازم را در زمینه اینگونه شرکت ها به اطلاع عموم می رساند

به عنوان مثال در یکی از این اعلامیه ها افراد را از طرح هایی که بر پایه عضوگیری و سرمایه گذاری و دریافت مقدار سود فریبنده در ماه می باشد، برحذر می دارد. در جایی دیگر اشاره می کند که اینگونه شرکتها با ارائه یک تصویر فریبنده از میزان درآمد و سود بی نهایت سعی در اغوا و فریب شما دارند و اینکه شاید افراد اولیه به سودی برسند ولی شمار زیادی از افراد سرمایه و بعضا کل زندگی خود را در اینگونه شرکتها از دست می دهند. اشاره می کند: مسئولین این شرکت ها در جاییکه نتوانند جوابگوی پرداخت سود ها باشند، بدون اینکه کسی خبردار شود ناپدید می شوند. همچنین در توضیحات مختصری افراد را از هر دو شکل پیرامید نهان و آشکار بر حذر داشته است.

در این اعلامیه ها همچنین تصویری از یک هرم نشان داده و ادعای افراد در رابطه با توسعه هندسی اینگونه شرکت ها را خلاف عقل دانسته است. در پایان هم به نام بعضی از شرکت های هرمی اشاره شده است.


 

همچنین از عموم درخواست کرده است برای تحقیق در رابطه با اینگونه شرکت ها به "هیئت تجارت و امنیت" و همچنین "بانک دولتی پاکستان" مراجعه کنند

هم اکنون شرکت های بازاریابی شبکه ای بزرگی همچون تیانشی و DXN در کشور پاکستان فعالیت می کنند. شرکت DXN و تیانشی در شهر های اسلام آباد، لاهور، کراچی و مولتان دارای شعبه می باشند.

حضور مداوم این شرکت ها و فعالیت آنها در زمینه MLM تاثیر بسیاری در افزایش دانش عموم نسبت به این حرفه داشته است تا جائیکه در بسیاری از وب سایت ها و وبلاگ ها ، این شرکت ها و طرح هایشان، مبنای مقایسه برای شناسایی شرکتهای ناسالم قرار گرفته اند

منابع: 1  2  3  4  




موضوعات مرتبط: آمارهای جهانی , ,

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 9
:: بازدید ماه : 560
:: بازدید سال : 1794
:: بازدید کلی : 27542